مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 08:352020-11-17اقتصادي

کاهش 30 درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کرمانشاه


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: مخازن سدهای کرمانشاه نسبت به سال گذشته با کاهش 30 درصدی ورودی آب و نسبت به دوره مشابه سال قبل با کاهش حدود 90 درصدی بارش ها روبرو هستند.

- بهرام درویشی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه وضعیت منابع آب استان در شرایط مناسبی قرار ندارد، اظهار کرد: به دلیل کاهش بارندگی ها و برداشت های بی رویه از سفره های زیر زمینی استان با مشکل کم آبی و خشکسالی مواجه هستیم.

وی با اشاره به وجود 12 سد مخزنی در سطح استان، افزود: حجم مخازن این سدها بالغ بر یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعب است که در حال حاضر بیش از 803 میلیون مترمکعب آب در مخازن این سدها ذخیره سازی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با بیان اینکه بارش های هفته گذشته چشمگیر نبوده، تاکید کرد: قطعاً این کاهش بارش ها وضعیت سدهای استان را متأثر ساخته است.

کسری 30 میلیون متر مکعبی آب در مخازن شرق استان کرمانشاه درویشی با گلایه مندی از کشت برنج در اراضی استان، تصریح کرد: متأسفانه طی سال جاری با توجه به هشدارهای لازم، در شرق استان شاهد برداشت های بی رویه منابع آبی برای کشت برنج بودیم که موجب کاهش حجم مخازن آبخوان ها و صدمه به سفره های زیر زمینی منطقه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 30 درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کرمانشاه

کاهش 30 درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کرمانشاه